Грошова допомога постраждалим у війні!
Магазин спортивного харчування Strong Life
RSS лента

Освіта

 :: fragov

Оценить эту запись
25.06.2008 в 02:00 (3843 Просмотров)
Тебе навчають економіці люди, які ніколи не керували підприємством, тобі викладають правознавство люди, які ніколи не були на судовому засіданні, тобі викладають міжнародні відносини люди, котрі бачили іноземне посольство, лиш коли отримували туристичні візи…

Тебе змушують писати нікому не потрібні конспекти, які були актуальними у XVIII-XIX столітті, коли книжки були малодоступні, а комп’ютерів не було взагалі. Тобі викладач 80 хвилин диктує, а ти записуєш те, що написано в книзі. Навіщо? Кому це треба?

Існуюча система освіти дає «купу» непотрібної теорії і майже не дає дорогоцінної практики. Погодьтесь, можна 5 років розповідати людині, як необхідно плавати, але від того вона не стане плавцем, адже для цього потрібна практика – заняття у басейні.

НІХТО з роботодавців (окрім державних установ, де зарплата молодого спеціаліста 650 грн.) не дивиться на оцінки диплому. Вони нікому не цікаві, бо нічого не означають. Всіх цікавлять ваші реальні вміння, досвід, а не кількість переписаних нашвидкуруч конспектів. Роботодавця не цікавить, що і з якими оцінками ти закінчив, його цікавить, чи можеш ти виконувати свою роботу якісно.

Згадай старші класи школи. Ти вивчав 2 роки предмети, які знадобляться в житті, хіба що для розгадування кросвордів. Кому, наприклад, потрібні знання органічної хімії? Медикам і деяким працівникам хімічної промисловості. Тебе вчать речей, які абсолютно відірвані від життя. З фізики ти вивчав магнітні поля і змінний струм, але тебе не вчили полагодити резетку. Ти вивчав хімію, але навіть не здогадуєшся, який миючий засіб чи пральний порошок можна купляти, а який зашкодить здоров’ю. Ти вивчав біологію, але тобі не розказували, як правильно харчуватись…

Що ж ми маємо в результаті? Молода людина в 22-23 роки закінчує університет і розуміє, що все необхідне для життя вона вчила сама. Чому так? Просто в міністерстві освіти сидять люди, для яких освіта – це бізнес. Вони чи не щороку змінюють програми шкільних предметів, захищають на цьому дисертації і заробляють мільйони на видавництві «нових» книжок, під «нові» програми. Згадайте навіть випускні «відповіді на білети» чи «збірки переказів». Це бізнес! Зі всеукраїнською мережею збуту і постійним попитом на продукцію. Їм байдуже, чи треба вам це в житті. Їм необхідно видрукувати і продати тобі підручник…

Давайте подумаєм, що робить пересічна людина в житті: створює родину, виховує дітей, купляє продукти харчування, контактує з державними службовцями, банківськими установами, захищається від хуліганів тощо.
Тепер згадаєм, що з цього ви вивчали у школі чи університеті: НІЧОГО! Чи вчили вас, як створити родину і гармонійно виховати дітей? Чи вчили вас тому, що не можна споживати генномодифіковані продукти харчування (і чому)? Чи вчили вас, як оскаржити протиправні дії державного чиновника чи відстояти свої законні права у суді? Чи вчили вас, чому не можна брати банківські кредити і що стоїть за ними насправді? Чи вчили вас, як захиститись від вуличних нападників?

Замість життєвонеобхідних навичок система освіти дає багаж сухих непрактичних знань.
В сучасному світі обсяг інформації постійно і стрімко збільшується. Економічна, політична, юридична інформація постійно змінюється і завчити щось напам’ять – це марна трата часу і сил. Стародавні греки казали – учень – це не чаша, яку необхідно наповнити, а смолоскип який необхідно підпалити…
Справжня система освіти повинна не заставити тебе «зазубрити» те, що завжди знайдеш в довідниках, а навчити тебе мислити і самостійно навчатись. А поки система освіти лише вбиває дорогоцінний час…
Категории
копіпаст

Комментарии

Страница 1 из 6 1 2 3 ... ПоследняяПоследняя
  1. AmoKK -
    Аватар для AmoKK
    Ваши предложения? =)
  2. Ihor -
    Аватар для Ihor
    и почему же нельзя брать кредиты?:) а как квартиру купить без кредита? 10-20 лет собирать, платя аренду и "плывя" против инфляции и роста цен на недвижимость?(и не факт что доплывешь)
  3. Tail -
    Аватар для Tail
    мдя, жЫстокая правда жизни. два первых абзаца так точно про нашу кафедру. завтра вручение дипломов, а вот конкретно сказать что знаю и смогу делать на рабочем месте незнаю. но ничего, как говориццо: кто понял жизнь - работу бросил :)))
  4. Tail -
    Аватар для Tail
    епт, зацепила меня эта тема...вспоминается препод лет на 10 нас старше читавший "управління малим бізнесом", но при этом от малого бизнеса он был далек как я от йоперного балета. зато читал такую "книжную" теорию, шо под конец семестра всем (пардон за французский) рыгать хотелось от всего этого.
    хотя, попадались и шарящие люди. вот помнится тетка читавшая "страхування" и могла обьяснить на примере нынешних страховых компаний любые нюансы. правовик совмещавший лекции и работу юр.консульта - вот такие люди жгли нипадецки! а все остальное - это не высшее образование, а флудерастия сплошная. эх...

    в этом плане хорошо студентам ПТУ - они под конец обученя четко знают "умею кирпич положить, или там столько-то блюд сготовить и подать, диоды там какийто поприпаивать, еще может что-то", а тут вода сплошная... жаль студентов-платников, которые за этот 5-ти летний гемор еще и денюжку платили
  5. Tail -
    Аватар для Tail
    ЗЫ: вспомнилась поговорка услышанная на училище связи: забитый х.. - залог успеха. к чему бы это?
  6. Ктулху -
    Аватар для Ктулху
    Все так, но не соглашусь с тем, что в современном мире количество информации возросло. За счет, собственно, чего? Изменилась материальная природа планеты или способ мышления человека? По моему и 1000 лет назад, и сейчас в мозге человека было одинаковое количество нейронных путей.

    По поводу банковских кредитов. Очень туманная фраза "а что стоит за ними на самом деле". Собственно, жду изобличения))

    По поводу преподавателей-практиков, то, ИМХО, нужно ехать в город побольше учиться. В том же Харькове практиков просто навалом.
    Действительно, аспирант, читающий по книгам лекцию по правоведению, нигде до этого института не приложивший усилий в труде - очень часто жалкое зрелище.
  7. nickeler -
    Аватар для nickeler
    це, я так розумію, ми тепер сюди переносимо дискурс з запису "йа бакалавр!!!"
    Ок. По сабжу. Згодна з більшістю всього. Але. На хімію і фізику папрошу не гнать. Я їх теж не люблю, але... теякі речі знати таки потрібно, ну іноді буває корисно і в побуті. це дуже практичні науки, от якби їх розповідали нормально, а не задачками про молі та густину травили. А так, всюди хімія та фізика. Тому тут не згодна з непотрібністю предметів.
    А з рештою - так. Потрібно змалечку займатися профорієнтацією. Бо тупо, коли одинадцятикласник після випускного чухає потилицю і думає - куді б його піти? Це треба знати десь класі у п"ятому, на крайняк - в сьомому. В мене є знайома яка перед випуском з універу питала: а шо ж мені дальше робить? Нашо тоді було вчитися? Ви мене хоч убийте, але людина мінімально повинна знати чого вона хоче. Шукати знання треба вміти. Я в універі багато цікавого наслухалася. Навряд чи воно прям так і згодиться, але для загального розвитку саме те!
  8. laithemmer -
    Аватар для laithemmer
    Блін, не наганяйте..я до сих пір не розумію, шо маю в житті робить і чого б мені хотілося:(
    Хоча свою роботу зараз люблю, але інколи відчуваю, шо то не зовсім моє - сидіти за кмпільом...тре’ ще якесь спілкування...І шо робить?
    До речі, школа мене навчила одні речі - все виривай сам і зубами, якшо то є необхідно.
  9. Gonosuke -
    Аватар для Gonosuke
    Це треба знати десь класі у п"ятому, на крайняк - в сьомому.
    Не все к 30 годам четко понимают цели и смысл жизни.... а Вы пятый класс...

    П.С. Ошибиться в профессии - это не беда, если Вы умеете работать, учиться, а главное организовывать свое время, свой труд, то переучиться и добиться успехов в другом направлении не сложно, а я бы сказал ОЧЕНЬ интересно.
  10. aneisha -
    Аватар для aneisha
    може піду врозріз, але мені здається, що теорія також дуже потрібна. на власному прикладі. вчусь і працюю. вчусь на одного, працюю іншим. У роботі практики - греблю гати, але часто не вистачає саме теоречитичних дрібниць. от якби якась тоьотя, яка про предмет має лише академічні уявлення втірала мені шось оті п"ять років, які я незрозуміло нафіга витрачаю на нинішнє навчання....
    тим часом начальство моє намагається викладати предмет на новоствореній кафедрі. І роблять вони це як практики. не уявляю, які знання будуть у студіків, до яких приходить спец, але без навиків викладання. мене теж колись такі вчили. чесно - це жах.з деякими речами вони зтикаються постійно і не вважають за потрібне пояснювати. ну і тп.
    інше питання в тому, що студіків треба вчити і теорії і пркатиці, бо тільки так вони зможуть отримати повноцінне уявлення. про те чим взагалі збираються займатись.
    а головна проблема, ІМХО, - те, що у нас все, крім дітей, робиться через Ж. от і усьо.
  11. nickeler -
    Аватар для nickeler
    2Gonosuke: може я унікум, але я хотіла займатися тим, чим я займаюся десь з сьомого класу. а при Совку з дитинства всі мріяли кимось бути і ставали. а щаз куди не плюнь адні топ-мандєлі і менеджера. невже це всім так цікаво? робити більше в цім світі нічого чи шо?
  12. Gonosuke -
    Аватар для Gonosuke
    2 nickeler, Еще вопрос, поменяется ли Ваше мнение в 35 и в 45 лет? Хотя, по моей теории )) если и поменяется, займетесь чем-нибудь еще, ничего страшного в этом нет.
    В совке совсем другая ситуация, все было стабильно. Школа-институт-работа. Сценарий один, учишся 5 лет, потом работаешь. Сейчас учиться нужно всю жизнь. Это не мои слова, приблизительно так В.В. Жириновский сказал, я с ним полностью согласен.
    Про менеджеров. У каждого времени своя мода на специальности. Когда родители поступали, "на геолога" конкурс был около 60 чел.\место ))) Можте себе представить? ))) Когда я поступал, максимальный конкурс был на бухучет. Сейчас как-то глупо выглядит, согласитесь. Лет 8-10 назад модно было быть ментом и т.д.
    Сейчас торговый представитель может заработать в Полтаве 3-5к, вот и люди ломятся в менеджера. Что будет через 5-10 лет не рискну загадывать.

    крім дітей
    Иногда пркрадывается мысль, что некоторых детишек делали именно через... )))))
  13. nickeler -
    Аватар для nickeler
    2Gonosuke: я в майбутньому займуся будь-чим творчим і концептуальним. хочу зробити прикольну кафешку, тусовочний клуб, розвивати рух молодіжний, но на те треба бабки і підтримку "шарячих" економістів. Проект, дізайн і всяку хрєнь будь-ласка. просто коли чел рулює кудись бо так модньо, і не має на те клепки - всьо без толку... і дібіли правлять бал як наслідок.
  14. Rescue Diver -
    Аватар для Rescue Diver
    Как бывший препод и нынешний инструктор не мог не вклиниться. ;)))) Есть несколько мыслей по поводу прочитанного.

    Первое. Еще раз соглашусь с мыслью: ни в одном вузе ни одной страны мира не возможно ДАТЬ образование - его можно только ВЗЯТЬ.

    Второе. Если учащегося не выгоняют за неуспеваемость (сейчас только деньги плати и учись, хоть вечно), то теория, которую дают до практики так и не дойдет. Если кто-либо хоть чуточку серьезно занимался той же физикой или химией, то вы помните, что теорию вы учите 2 раза:1-й когда читаете учебник и ходите на лекции, а 2-й когда пытаетесь решать задачи. Причем 2-й раз вы ее не просто учите, а начинаете понимать и тут уже до практики остается шажок поменьше. Это просто пример идеи реального и нормального обучения.
  15. Rescue Diver -
    Аватар для Rescue Diver
    Сейчас главная проблема и идея в том, что образование, как "товар" должен быть способен получить любой в зависимости от размера кошелька, а не подготовки и умственных способностей. "...и хлыст утратил свой простой, волшебный смысл...".

    Невозможно КАЧЕСТВЕННО преподавать практическую часть человеку с пустой головой. Иначе все наше образование - это профессионально техническое училище = ПТУ!!! И мандец! И тогда: крутите розетки до конца своих дней господа. А вопросами "измельчения термочувствительных материаллов" или проблемами "интеграции знаний" будут заниматься другие. Мы зато можем розетку прикрутить! Я не говорю, что человек должен таскать с собой багаж идиотского справочного материала - на то он и справочный, но багаж чисто теоретических идей и моделей он иметь просто обязан. Потом он их может и на практике опробовать. Поверьте, все принципиальные идеи одинаково просты и многие из них применимы одновременно во многих науках, пусть в разной степени.
  16. Rescue Diver -
    Аватар для Rescue Diver
    Почему позволяю себе рассуждать на подобные темы, просто по тому, что моя мать, пока была жива, занималась проблемами вот той самой "интеграции знаний", т.е. переходом знаний из количества в качество и разработала методики по которым можно выучить абсолютно любой предмет с нуля. Диссертацию свою писала около 25 лет, но так и не успела защитить. Я ее похоронил в прошлом году, но речь не о ней. Мы просто не раз разговаривали на эти темы и многие идеи ее диссертации были такими же простыми и понятными. Если бы не жажда денег некоторых товарищей, то эти знания могли бы начать применять в вузах еще 20 лет назад. Думаю, с другой стороны, до подобных мыслей должны были додуматься многие други люди, которые занимались этим параллельно с ней. Сейчас результат подобной работы можно было бы применять для создания действительно качественных учебных программ. Жаль только, что никому это все нафиг не нужно и что таким образом уже потеряли 20 лет...
  17. nickeler -
    Аватар для nickeler
    2Rescue Diver: СУПЕР!!!! величезний респект. тільки якось так сумно стало, що все то правда... а як же високі матерії! практика показує, що теорія потрібна. і коли мені кажуть "нашо воно ото все треба", хочеться стукнути канделябром. Єдине, чого я не доганяю - ЦО. Коли щось йо..не, то до протівогазів добігти не вспієш...
  18. Rescue Diver -
    Аватар для Rescue Diver
    для Никелер: "і коли мені кажуть "нашо воно ото все треба", хочеться стукнути канделябром. Єдине, чого я не доганяю - ЦО. Коли щось йо..не, то до протівогазів добігти не вспієш..."
    +1 ,
  19. aneisha -
    Аватар для aneisha
    я б сказала +100.
    а треба все і завжди, особливо, що стосується знань.
  20. Ihor -
    Аватар для Ihor
    да и кстати не всегда хороший практик можеть быть хорошим преподом, нам финансы преподавал самый что ни на есть реальный практик - бывший торговец кофе, который заработал не один миллион и на старости лет решил занятся преподавательской деятельностью.
    так вот объяснял он все так как вроде мы разговариваем о 2х2=4 и это всем ясно и понятно, в общем рассказывал так как бы следовало рассказывать таким же как и он, а не как надо преподавать студентам 2ого курса! потом когда он был в отпуске его заменял молодой парень, чистый теоретик но теорию он мог обьяснить до самых мельчайших деталей и понятным языком
Страница 1 из 6 1 2 3 ... ПоследняяПоследняя